Év eleji kérdőív

Év elején általában kitöltetjük diákjainkkal a következő kérdőívet*. Egyrészt a kérdőívre adott válaszokból sok mindent megtudunk tanítványainkról, másrészt arra késztetjük őket, hogy elgondolkodjanak nyelvtanulásukról.

Fontos, hogy előtte beszéljük meg, miért is töltjük ki a kérdőívet, miért is fontos, hogy komolyan vegyék, és ne „csapják össze”.

Az 5. pontban adott válaszok sokszor jeleznek egy-egy csoporton belül általános tendenciát – pl. sok diáknak nehezen megy a hallás utáni megértés. Ilyenkor érdemes erre a területre külön is koncentrálnunk, közös „akciótervet” kidolgoznunk a gyerekekkel.

Az egyéni nehézségeket is megbeszélhetjük a diákokkal külön-külön. Átgondolhatjuk, hogy mit tehetnének, hogy jobban menjen egy adott terület.

Egy új csoporttal való találkozáskor kiegészíthetjük a kérdőívet személyesebb kérdésekkel is: Mutasd be magad néhány szóban! Mit szeretsz csinálni a szabadidődben? Mi a kedvenc tantárgyad?

Rá szoktunk kérdezni pl. a kedvenc könyvre, szerzőre, filmre, zenei irányzatra is – ezek az információk nemcsak a gyerekek megismerésében segítenek, hanem a későbbi témakör feldolgozásban, vetélkedők összeállításában is hasznosak lehetnek.

A kérdőív egy minta – az 1. kérdéscsoportot érdemes „magunkra szabni” – olyan tevékenységeket felsorolni, melyek gyakoriak óráinkon. Az újonnan bejövő csoportoknál érdemes a teljes listát használni, hiszen a gyerekek különféle iskolákból, eltérő tanulási tapasztalattal érkeznek.

(*- a kérdőív ide kattintva szerkeszthető formában is letölthető)